T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KARABÜK / SAFRANBOLU - Safranbolu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Haberler

Nis

EĞİTİM KENTİ KARABÜK PROJESİNİN alt başlığı olan “Kültürel Sanatsal, Sportif ve Sosyal Faaliyetler” Projesi kapsamında okulumuz çok amaçlı salonunda film izleme etkinliği düzenlendi.

17.04.2024 Çarşamba günü öğleden sonraki ders saatleri içerisinde 9. Sınıf öğrencilerine yönelik düzenlenen film izleme etkinliğinde “Kral Şakir(oyun amanı) ve Aamir Khan(her çocuk özeldir)” filmleri sine vizyon maharetiyle izlendi. Öğrencilerimizin memnun kaldığı bir etkinlik gerçekleştirildi.

Emekleri ve koordinasyonları için Okulumuz Fizik Öğretmeni Dursun ÖZÇELİK ve Beden Eğitimi Öğretmeni Zafer TORUNOĞLU’na çok teşekkür ederiz.

Nis

2023-2024 Eğitim ve Öğretim Yılı Okul Sporları İl Birinciliği Yarışmaları “Bocce Spor Dalında” okulumuz erkek bocce takımı il üçüncüsü olmuştur. Öğrencilerimize üçüncülük kupasını takdim ettik.

Okulumuz Erkek Bocce Takımında yer alan başarılı öğrencilerimiz İsmail ÖZDEMİR, Alihan İKİZ, Burak Efe CEBECİ, Yusuf Talha BOZKURT’u ve öğrencilerimizi yetiştirerek yarışmalara hazırlayan Beden Eğitimi Öğretmenimiz Zafer TORUNOĞLU’nu kutluyoruz. Başarıları daim olur İnşallah…

Nis

2023-2024 Eğitim ve Öğretim Yılı DYK Kurslarına katılan öğrenciler için “İl Geneli DYK İzleme ve Değerlendirme Ortak Sınavı” düzenlendi. DYK Kurslarına katılan 12.Sınıf Öğrencilerimiz haftanın ilk üç günü İşletmelerde Beceri Eğitimine katıldığı için Ortak Sınavı 18.04.2024 Perşembe Günü saat 10:30-13:30 aralığında okulumuz sınav salonunda gerçekleştirdik.

DYK Kurslarında elde edilen kazanımların değerlendirilme imkânı oldu. Deneme sınavı başarılı ve sorunsuz tamamlandı.

DYK KURSLARINDA öğrencilerimize emek veren Matematik Öğretmeni Erdinç UZUN ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Osman TAŞCI’ ya şükranlarımızı sunuyoruz.

Nis

EĞİTİM KENTİ KARABÜK PROJESİNİN alt başlığı olan “Akademik Başarı Artırma Projesi” “Soyuttan Somuta Eğlenceli Dersler” etkinliği kapsamında “ Biyoloji ve Kimya Derslerinin ortak alanı olan “Kimyasal Kirlenmenin Bitkiler Üzerindeki Tesirini Görmek/Gözlemlemek” için Kimya Öğretmeni Turgut YERLİKAYA ve Biyoloji Öğretmeni Ayşegül TOPUZ koordinesinde 10/A-C  Sınıf Öğrencileri Belinay AYHAN, Beyza YETKİNKÖLE ve İlayda KAPLAN önderliğinde bitkilerde gelişim evrelerinin gösterecek  kontrollü deney düzeneği hazırlandı.

“ASİT YAĞMURLARININ BİTKİLERE ETKİSİ” etkinliğinin amacı; Atmosferde oluşan kükürt ve azot gazlarının asit yağmurlarına dönüşerek bitkilere verdiği zararları gözlemlemek. Bitkiler üzerindeki bu değişimin gözlemlenmesiyle insanların kimyasal kirlilik ve asit yağmuru sorununa ilgisini çekmek ve çözüm üretmesini sağlamak.

        Asitli ortamdaki bitkilerde yapraklanmalarda önce yağlı bir tabaka oluşur, siyah çürüğe benzer beneklenmeler artar. Sonunda bitki ölmeye başlar. Asit yağmurları toprakları da kirletir. Toprak mikroskopta incelendiğinde içerisinde farklı canlı organizmalar gözlemlenebilecektir. Kimyasal kirliliğe maruz kalmış toprakta yetişen bitkiler çok verimli gelişemez, açık sarı renkte filizlenmeler görülür. Normal su ile sulanan bitki canlılığını sürdürerek filizler verir.  Ayrıca toprakla yapılan mikroskobik incelemede hareketli organizmalar, bir hücreli canlılar çok miktarda görülür.

        Proje ile Asit yağmurları bitkileri olumsuz etkiler ve bitkileri öldürebilir” hipotezi doğrulanmaya/araştırılmaya çalışılmıştır.

 Araştırma başlangıcında düzenekler/denekler oluşturulurken asit yağmurlarının bitkiler üzerine zararlarının olabileceğini düşünüldü. Deney düzeneği olarak aynı türde, aynı büyüklükte, aynı toprak ve aynı saksı ortamında yetiştirilmeye çalışılan bitkiler üzerine haftanın belirlenen günlerinde sprey kutusu ile yağmurlama şeklinde asitli su (sirkeli su) ve normal su uygulaması yapıldı. Bitkiler aynı ısı ve ışık ortamında bir ay süreyle gözlemlendi, bitkilerdeki değişimler izleme tablosuna işlendi. İzleme sürecinde ve sonunda normal su ile sulanan bitkinin gelişmesinin normal devam ettiği, asitli su (sirkeli su) ile sulanan bitkinin iyi gelişemediği hatta solmaya yüz tuttuğu gözlemlendi. Bu deneyle “asit yağmurlarının bitkileri ne kadar etkilediğini gözlemlenmiş oldu. Bunu deneyimleme görevli öğrenciler nezaretinde diğer öğrenciler tarafından da yapıldı. Deney; somut delillerle desteklenerek raporlaştırıldı.  Ana hedef olan “yaparak, yaşayarak öğrenme” sağlanmış oldu.

        Etkinlikte emeği geçen Öğretmenlerimiz Turgut YERLİKAYA ve Ayşegül TOPUZ’a, öğrencilerimiz  Belinay AYHAN, Beyza YETKİNKÖLE ve İlayda KAPLAN’a çok teşekkür ederiz.

Nis

Sorumluluk; her bireyin kendine ve çevresine karşı olan vazifelerindendir. Toplumda var oluşun hak, görev ve sorumlulukları vardır. Bu sorumluluk bilinciyle toplumun temel değerleri korunur, sağlıklı bir toplum yaşamı sağlanır.

        “Sorumluluk” kavramı içerisinde;

* Her birey üzerine düşen görevleri bütünlük içinde ve verimli şekilde yerine getirir,

* İnsanların “Sorumluluk Bilincine” sahip olması başarılarını artırır, toplumda özenli, yardım sever, şefkat ve merhamet duygulara sahip, iş bilincinin yansıra insani ilişkilerini de geliştiren sosyal bireyler olurlar.

* Sorumluluk bilinci; üretkenliği artırır, adil olmayı teşvik eder, kişilerin hak ve hukuklarına riayet etmeyi mecbur kılar ve toplumda sosyal dengeyi sağlar.

* Sorumluluk bilinci evrenseldir ve bütün insanlığa karşı saygı duymaktır.

Eğitimciler ve Ebeveynler olarak çocuklarımızı/gençlerimizi;

- İyi bir birey,

- Öz güvenli,

- Doğru kararlar alabilen, kararını savunabilen ve sonuçlarını kabul edebilen bireyler,

- İmkânlar ölçüsünde başarıya ulaşacak hedefler belirleyen bireyler (aşırı güven insanları şımarıklığa ve başarısızlığa götürür)

- İnsani duyguları ön planda tutarak gereklerine göre işini yapan bireyler olarak yetiştirmek gerekmektedir.

        İnsanlığın her döneminde toplum önderleri, yöneticileri önemli konularda karar verirken etrafındaki insanların (bilge, alim, yardımcı) görüşlerini alır ancak son kararı yine kendileri verirlerdi. Çünkü verilen kararın sorumluluğu kararı veren kişiye aittir. O yüzden önemli kararlar sorumluluk bilinciyle alınmalıdır.

        Öğrencilerimizde sorumluluk bilincinin geliştirmesi için duyarlılık oluşturulması adına okul panosu düzenlendi. Emeklerinden dolayı Rehber Öğretmen Betül ÖZDEMİR’e teşekkür ederiz.

Nis

Okulumuz 11 ve 12.Sınıf öğrencilerine yönelik mesleklerin tanıtımı ve meslek seçimine yönelik seminer düzenlendi. Okulumuzun Sağlık Meslek Lisesi programının Hemşirelik bölümünden 2014 Yılında mezun olan Dursun KAYA öğrencilerimizle bir araya geldi. Dursun KAYA Hemşirelik eğitiminin ardından Anestezi Teknisyenliği eğitimini de tamamladı. Halen Özel MEDİKAR Hastanesinde Saç Ekim Merkezinde saç ekimi yapmaktadır. Girişimci/Sağlık Çalışanı kimliği ile öğrencilerimizle buluştu, çalışmalarını ve deneyimlerini paylaştı. 21 Mart Perşembe günü saat 11:00’de okulumuz çok amaçlı salonunda gerçekleşen seminerde;

·        * Saç ekimi,

·        * Meslek seçimi ile ilgili yönlenmesi ve tercih sebepleri

·        * İş yoğunluğu,

·        * Gelir/kazanç durumu

·        * Çalışma imkânları,

·        * Öğrencilerimizin saç ekimi çalışmalarını izleme/gözlemleme imkânları, vb.

 Konularında bilgilendirme, söyleşi, soru-cevap niteliğinde program gerçekleşti.

Etkinliği koordine eden Müdür Yardımcısı Sevgi ÇETİN, Rehber Öğretmen Betül ÖZDEMİR’e, programa katılarak bizleri ve öğrencilerimizi bilgilendiren Dursun KAYA’ya teşekkür ederiz. 

Nis

1-7 Nisan tarihleri arasında Ulusal Kanser Haftası dolayısıyla okulumuzda “erken fark edersen çok şey fark eder” temalı okul panosu düzenlenerek” kanser hastalığı ve tedbirleri” hakkında farkındalık oluşturulmaya çalışıldı. Emeklerinden dolayı Sağlık Hizmetleri Öğretmeni Elif BAŞKURT ve görev alan öğrencileri tebrik ederiz.

 

Kanser önlenebilir, erken tanı ile tedavi edilebilir bir hastalıktır. Bilgi eksikliği, korku, ihmal gibi nedenlerle tanı geciktiğinde tedavi de güçleşmektedir. Aynı zamanda sosyal, psikolojik, ekonomik yönden de hasta, hasta yakınları ve toplumun önemli bir kısmını etkileyebilmektedir. Bu önemli sağlık sorununa halkın dikkatinin çekilmesi, toplumun kansere yönelik bilincinin arttırılması ve farkındalık oluşturulması amacıyla 1-7 Nisan Ulusal Kanser Haftası olarak belirlenmiş olup her yıl düzenlenen etkinlikler kanser mücadelesinde oldukça önemli bir yer tutmaktadır.

 

Nis

İlk Emri “Oku” olan bir dinin mensubu olarak kitap okuma adına hangi nasihat verilirse nafiledir…

 Hz. Cebrâil’den Hz. Peygamber’e gelen ilk vahiy “Yaratan Rabbinin adıyla oku!” (Alak suresi, 96:1). Emri olmuştur. Okumak; nesillerin, geleceğin mimarisinin şekillenmesinde büyük önem taşır, toplumun kültür temellerini atar.

Okumak, kitap okumak; bütün dünyevi ve uhrevi ilimlerin tahsil edilmesini sağlar. Kâinatın varlığı, “Kâinatın Sahibi’nin idraki”, bilim ve fen, kâinattaki sebep-sonuç ilişkilerini belirleyen fizik ve metafizik, dinî ilimler yanında konusu madde olan astronomi, fizik, kimya, biyoloji, tıp, eczacılık, mühendislik vb. ilimler okumak ve okuduğunu anlamakla öğrenilir.

İlim ve irfan sahibi kişiler kendi aczi yetini bilerek topluma yön vermeye çalışılar. Toplumun bilinçlenmesi, kendini yetiştirmesi, insanlara ve çevresine saygılı ve faydalı kişiler olması bakımındankitap okumanın ne denli önemli olduğu açıktır. O halde kitap okuma alışkanlığının geliştirilmesi gerekmektedir.

25-31 Mart Kütüphaneler Haftasında kitap okuma alışkanlığının oluşturulması ve geliştirilmesi adına okulumuz Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Fatma ÖZATA koordinesinde duvar panosu oluşturulmuştur. Emeği geçen Öğretmenimizi ve görev alan öğrencilerimizi kutluyoruz.  

Bir babanın evladına nasihati; Asla televizyonu kütüphanesinden büyük olan birine fazla güvenme…

Nis

18 Mart; I.Dünya Savaşı sırasında, 18 Mart 1915 tarihinde Osmanlı İmparatorluğu’nun Mustafa Kemal Atatürk'ün komutasıyla zaferle sonuçlanan Çanakkale Deniz Savaşları’nın anıldığı gündür.

Dünya savaş tarihinde kurşunların havada çarpıştığı, metrekareye 6 bin merminin düştüğü savaşın adıdır Çanakkale…

Seyit Onbaşı’nın Çanakkale Savaşları'nda sırtladığı büyük top mermisini (275 Kg.) topa/kundağa yerleştirerek İngiliz zırhlı donanması "Ocean"ın vurulmasını sağlayan iman gücünün adıdır Çanakkale… Bu hamle; Osmanlı ordusunun muharebeleri kazanmasında büyük pay sahibi olmuştur ve “Çanakkale Geçilmez” dedirtmiştir.

Çanakkale Zaferi’nin 109. yılını kutlama programında günün anlam ve önemi ile ilgili konuşmasında Coğrafya Öğretmenimiz Alaattin KAPANŞAHİN’in “savaşlar ve tarihi olgulardan ders alarak geleceğimize yön vermek gerekir” vurgusunun/hedeflemenin adıdır Çanakkale…

Milletimizin tarihten silinmesini isteyen güruhlara; Bir milletin, birçok yokluk ve imkânsızlıklara rağmen, vatanını, canı pahasına nasıl savunduğunu gösteren emsalsiz bir kahramanlık destanıdır Çanakkale…

“Ben size Taarruzu değil ölmeyi emrediyorum” diyen Gazi Mustafa Kemal’in cephe gerisinde/askerlerinin önünde, onlarla birlikte savaşarak, askerlerinin kanlarıyla, canlarıyla yazdıkları kahramanlık destanının adıdır Çanakkale…

Anaların; ellerine kınalar yakarak evlatlarını cepheye gönderdiği, gidenin geri dönmeyi düşünmediği bir varoluş destanın adıdır Çanakkale…

Çanakkale Zaferi; İnanç, vatan sevgisi, dayanışma, birlik ve beraberlik duygularıyla, Türk, Laz, Kürt, Çerkez,  demeden bayrağı düşürmemek için zamanın en güçlü ve donanımlı ordularına karşı verilen şanlı bir mücadeledir. Bu ruh devam ettiği sürece milli hedeflere ulaşmak mümkün olacaktır.

Milli Şairimiz M.Akif ERSOY “Çanakkale Şehitlerine” şiirinde;

Sen ki, son ehl-i salîbin kırarak savletini,
Şarkın en sevgili sultânı Salâhaddîn’i,
Kılıç Arslan gibi iclâline ettin hayran...
Sen ki, İslâm’ı kuşatmış, boğuyorken hüsran,
O demir çemberi göğsünde kırıp parçaladın;
Sen ki, rûhunla berâber gezer ecrâmı adın;
Sen ki, a’sâra gömülsen taşacaksın... Heyhât,
Sana gelmez bu ufuklar, seni almaz bu cihât...

Ey şehîd oğlu şehîd, isteme benden makber,
Sana âgûşunu açmış duruyor Peygamber.

 

Çanakkale şehitlerimizi, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü, bu mukaddes vatan için şehadete yürüyen tüm şehitlerimizi saygı, rahmet ve minnetle yad ediyoruz…

18 Mart Şehitler Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Kutlama Programının hazırlanmasında emeği geçen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Ruveyda LAÇİN, Coğrafya Öğretmeni Alaattin KAPANŞAHİN ve programda görev alan tüm öğrencilerimizi kutluyoruz…

Mrt

Eğitim Kenti Karabük Projesinin alt başlığı olan “Okuyorum Öğreniyorum Projesi” uygulama planlamasında okulumuz Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni ve Kütüphanecilik Kulübü Rehber Öğretmeni Fatma ÖZATA koordinesinde 9/A Sınıfı öğrencilerinin katılımlarıyla 20 Mart Çarşamba günü saat 10:00-11:30 aralığında Safranbolu Leyla Dizdar Kültür Merkezi Kütüphanesi’ne ziyaret düzenlendi ve “Kitap Okuma Etkinliği” yapıldı. Etkinliğe Müdür Yardımcısı Ünal KURT ve Rehber Öğretmen Betül ÖZDEMİR de iştirak etti.

Okulumuzda z-kütüphane bulunmaktadır. Kütüphanemiz eğitim, kültür, medeniyet, bilimsel kitaplar ve güncel romanlar açısından zengindir. Öğrencilerimiz düzenli kitap okuma ve okudukları kitapları birlikte mütalaa etme davranışlarına sahiptir.

Öğrencilerimizde farkındalık oluşturma, farklı kütüphane ortamlarında, zengin kütüphane kaynaklarından yararlanarak kitap okuma alışkanlığını geliştirme maksadıyla düzenlenen etkinliğe 9/A sınıfı öğrencilerimiz katılmıştır. Öğrenci geri dönütlerine bakıldığında çok faydalı bir etkinlik olmuştur.   

        Safranbolu Leyla Dizdar Kültür Merkezi Kütüphanesi’ne ziyareti ve kitap okuma etkinliğine katılan Müdür Yardımcısı Ünal KURT, Rehber Öğretmen Betül ÖZDEMİR, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Fatma ÖZATA ve Öğrencilerimize çok teşekkür ederiz.

“İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsin, ya nice okumaktır.” Yunus Emre

Mrt

Yaşlılarımız, milli ve manevi değerlerimizi yaşayarak ve yaşatarak gelecek nesillere aktarılmasını sağlayan, yol gösterici, manevi önder, geçmiş ile gelecek arasında da köprü, hürmetkâr, toplumsal hayatımızın en kıymetli hazineleridir. Yaşlılar; Allah’ın dualarına icabet ettiği, ihsan ve ikramına mazhar kıldığı kimselerdir. İnancımızın gereği yaşlılara büyük değer veririz. Gerek aile büyüklerimiz gerekse toplumumuzdaki yaşlılarımıza saygı, sevgi ve hürmette kusur etmeyiz.

Hadis-i Şerif’te “Küçüğüne merhamet etmeyen, büyüğüne saygı göstermeyen bizden değildir.” Buyruğu dinimizin yaşlılara verdiği önemi ve değeri göstermektedir.

Sağlığının ve geçen yıllarının kıymetini bilen bir yaşlı, güzel bir insandır. Çünkü Sevgili Peygamberimiz, “İnsanların en hayırlısı kimdir?” sorusuna cevaben “Ömrü uzun, ameli güzel olandır” buyurmuştur.

Yaşlılar Haftası” dolayısıyla Okulumuz Sağlık Hizmetleri Öğretmeni Arzu AYDIN rehberliğinde, öğrencilerimizin katkılarıyla duvar panosu düzenlendi. Emeklerinden dolayı Öğretmen ve Öğrencilerimizi kutluyoruz. 

“Başımızın Tacı Yaşlılarımızın” “Yaşlılar Haftası’nı” kutluyor, sağlıklı ve huzurlu bir yaşam sürmelerini Allah’tan temenni ediyoruz.

Mrt

Her yıl, dünyanın her yerinde 15 Mart günü Dünya Tüketiciler Günü olarak kutlanmaktadır. Birleşmiş Milletler'in 1985 yılında aldığı kararla 15 Mart günü, Dünya Tüketici Hakları Günü olarak kabul edilmiştir. Ülkemizde ise her yıl 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü'nün içinde bulunduğu hafta 15-21 Mart Tüketiciyi Koruma Haftası olarak kutlanmaktadır.

Ülkemiz de tüketicinin korunması ilgili en önemli düzenlemeye 1982 anayasamızın; “Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirleri alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik eder” diyen 172. Maddesinde yer verilmiştir.

Tüketicinin mutlaka  korunması gerekir. Çoğu zaman tüketicilere hatalı, ayıplı, niteliği bozulmuş mallar satılarak mağdur olmalarına sebep olunmaktadır. Bu durumda tüketicinin korunması, ayıplı mallar ile karşı karşıya kaldığında ve zarar gördüğünde ne yapacağını bilmesi gerekmektedir. Çünkü tüketici her şeyden önce hukuksal anlamda sağlıklı karar verebilme olanağından yoksundur. Tüketici mal ve hizmeti sunanı daha güçlü, kendisini daha yalnız ve zayıf olarak değerlendirmektedir.

Tüketicinin Korunması Kanunu ile tüketici ve üretici arası ilişkiler dengelenmekte, Tüketici Hakem Heyeti ve Tüketici Mahkemeleri ile de süreç daha kaliteli ve düzenli işleyen hale getirilmektedir.

Tüketicileri yasa ile sahip olduğu tüm hakları konusunda bilgilendirme ve farkındalık oluşturma adına okulumuz Sağlık Hizmetleri Öğretmeni Arzu AYDIN rehberliğinde ve öğrencilerimizin katkılarıyla tüketici hakları panosu düzenlenmiştir.

Emeği geçen Öğretmen ve Öğrencilerimize çok teşekkür ederiz..

Mrt

“İyilikte Yarışan Sınıflar Projesi” kapsamında okulumuz Sağlık Hizmetleri Öğretmeni Elif BAŞKURT koordinesinde öğrenci ve öğretmenlerin katkılarıyla toplanan bağışlar İHH İnsani Yardım Vakfı Safranbolu Temsilciliği aracılığıyla “Her Okulun Bir Yetimi Olsun” kampanyasına başvuruda bulundu. Proje ile ilgili olarak okulumuz konferans salonunda Safranbolu İHH İnsani Yardım Vakfı sorumlusu Sayın Abdullah Yusuf ARSLAN tarafından bilgilendirme konferansı düzenlendi.

Türk toplumu, aile büyüklerimiz ve eğitimciler olarak bizler küçük yaşlardan itibaren evlatlarımızı bilinçli, yardımsever ve erdemli insanlar olarak yetiştirebilmeyi esas almaktayız. Özelde ülkemiz, genelde dünyanın neresinde bir doğal afet, yoksulluk, hastalık, kaza, savaş, vb. sebeplerle mağdur olan insanlar varsa (din, dil, ırk, cinsiyet, mezhep gözetmeksizin) Türk İnsanı olarak en hızlı ve verimli şekilde yardıma koşar, mazlumun yanında durur, elinden tutar kaldırırız. Bu karakterler bizim genlerimizde vardır. İnsanlık tarihinin tüm evrelerinde ve Türk olarak dünyada var olduğumuz tüm zamanlarda bu hasletimizi canlı tutmuş ve yardıma muhtaç insanların yanında olmuşuzdur. Bu gün de aynı duyarlılığı göstermekteyiz. İşte bu duygularla başlattığımız “Her Okulun Bir Yetimi Olsun” kampanyası öğretmen ve öğrencilerimizden büyük teveccüh görmüştür. Duyarlılıkları ve destekleri için Safranbolu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Ailesinin tüm bireylerini tebrik ederiz.

İHH İnsani Yardım Vakfı, yardım faaliyetlerine başladığı 1992 yılından bu yana dünyanın neresinde olursa olsun savaş ve doğal afet gibi sebeplerle mağdur olmuş, sıkıntıya düşmüş, zulme uğramış bütün insanlara gerekli insani yardımı ulaştırmak ve bu insanların temel hak ve hürriyetlerinin ihlal edilmesini önlemek üzere çalışmaktadır. Gönüllü faaliyetlerle başlayan ve 1995 yılında kurumsallaşan bu çalışmalar kısa sürede 123 ülkeye yayılmış ve Türkiye’den tüm dünyaya ulaşan bir hayır köprüsü olmuştur. İnsani yardım, insan hakları ve insani diplomasi alanlarındaki çalışmalarını yürütürken Türkiye ile birlikte dünyanın dört bir yanında yardımlaşma, dayanışma ve kardeşlik duygusunun gelişmesini önceler; buna yönelik birçok sosyal ve kültürel proje üretir. Mağduriyet yaşanan bölgelerde faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının geliştirilmesi adına öncü ve rol model olma vazifesini üstlenir; acil yardımların yanı sıra bölge halkına hizmet verecek, ülkelerin kalkınmasına destek olacak okul, yetimhane, cami, su kuyusu, kültür merkezi, sağlık ocağı, hastane gibi kalıcı eserler inşa eder. Devletlerarası diplomasinin yeterli olmadığı ve insanların mağdur olduğu her bölgede insani diplomasi çalışmaları yaparak sorunların çözülmesi adına arabuluculuk vazifesi yürütür.

Mrt

Milli Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf TEKİN tarafından 1 Kasım 2023 tarihinde tanıtımı yapılarak uygulamaya konulan "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" ile “Bir dilde sözlerin bütünü, söz varlığı, bireyler arası iletişim için çok önemlidir. Söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşması, buna bağlı olarak da dili iyi kullanması ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır”.

Ana hedefi doğrultusunda Mart Ayı eylem planı “Kutadgu Bilig Okumaları” kapsamında Türk Dili Edebiyatı Öğretmenleri Fatma ÖZATA ve Tuba DAĞ rehberliğinde okulumuz 9. Sınıf Öğrencileri arasında;

·        "Anlamını Bul" etkinliği,

·        "Kelime Türetme" etkinliği,

·        "Kare Bulmaca" etkinliği yapılmıştır.

Ayrıca İl geneli düzenlenen "Nesne Tasarımı Yarışması" çalışmasında “Kutadgu Bilig Nesne Tasarımı-Kitap Ayıracı” çalışması yapılmıştır. Öğrenci çalışmaları okulumuz panosunda sergilenmiştir. 

Proje kapsamında çalışmalar yapan öğrencilerimize ve kendilerine rehberlik eden Türk Dili Edebiyatı Öğretmenlerimiz Fatma ÖZATA ve Tuba DAĞ’a çok teşekkür ederiz.

Mrt

EĞİTİM KENTİ KARABÜK PROJESİ’NİN alt başlığı olan “Değerlerim Projesi ” “Emanetlerime Sahip Çıkıyorum” etkinliği kapsamında “okuluma ve çevresine sahip çıkıyorum” temasıyla 15 Mart Cuma günü 7. Ders Rehberlik saatinde sınıf Rehber Öğretmeni Gülay EROĞLU koordinesinde 10/A-C sınıfı öğrencileri okul bahçesi/çevresinde atıkların/çöplerin toplanması etkinliği yapılmıştır.

Rehberliğinden dolayı Tarih Öğretmeni Gülay EROĞLU’na, etkinliğe katılarak çevre temizliği yapan ve duyarlılık oluşturan 10/A-C sınıfı öğrencilerine teşekkür ederiz.