T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KARABÜK / SAFRANBOLU - Safranbolu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Haberler

Nis

1-7 Nisan tarihleri arasında Ulusal Kanser Haftası dolayısıyla okulumuzda “erken fark edersen çok şey fark eder” temalı okul panosu düzenlenerek” kanser hastalığı ve tedbirleri” hakkında farkındalık oluşturulmaya çalışıldı. Emeklerinden dolayı Sağlık Hizmetleri Öğretmeni Elif BAŞKURT ve görev alan öğrencileri tebrik ederiz.

 

Kanser önlenebilir, erken tanı ile tedavi edilebilir bir hastalıktır. Bilgi eksikliği, korku, ihmal gibi nedenlerle tanı geciktiğinde tedavi de güçleşmektedir. Aynı zamanda sosyal, psikolojik, ekonomik yönden de hasta, hasta yakınları ve toplumun önemli bir kısmını etkileyebilmektedir. Bu önemli sağlık sorununa halkın dikkatinin çekilmesi, toplumun kansere yönelik bilincinin arttırılması ve farkındalık oluşturulması amacıyla 1-7 Nisan Ulusal Kanser Haftası olarak belirlenmiş olup her yıl düzenlenen etkinlikler kanser mücadelesinde oldukça önemli bir yer tutmaktadır.

 

Nis

İlk Emri “Oku” olan bir dinin mensubu olarak kitap okuma adına hangi nasihat verilirse nafiledir…

 Hz. Cebrâil’den Hz. Peygamber’e gelen ilk vahiy “Yaratan Rabbinin adıyla oku!” (Alak suresi, 96:1). Emri olmuştur. Okumak; nesillerin, geleceğin mimarisinin şekillenmesinde büyük önem taşır, toplumun kültür temellerini atar.

Okumak, kitap okumak; bütün dünyevi ve uhrevi ilimlerin tahsil edilmesini sağlar. Kâinatın varlığı, “Kâinatın Sahibi’nin idraki”, bilim ve fen, kâinattaki sebep-sonuç ilişkilerini belirleyen fizik ve metafizik, dinî ilimler yanında konusu madde olan astronomi, fizik, kimya, biyoloji, tıp, eczacılık, mühendislik vb. ilimler okumak ve okuduğunu anlamakla öğrenilir.

İlim ve irfan sahibi kişiler kendi aczi yetini bilerek topluma yön vermeye çalışılar. Toplumun bilinçlenmesi, kendini yetiştirmesi, insanlara ve çevresine saygılı ve faydalı kişiler olması bakımındankitap okumanın ne denli önemli olduğu açıktır. O halde kitap okuma alışkanlığının geliştirilmesi gerekmektedir.

25-31 Mart Kütüphaneler Haftasında kitap okuma alışkanlığının oluşturulması ve geliştirilmesi adına okulumuz Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Fatma ÖZATA koordinesinde duvar panosu oluşturulmuştur. Emeği geçen Öğretmenimizi ve görev alan öğrencilerimizi kutluyoruz.  

Bir babanın evladına nasihati; Asla televizyonu kütüphanesinden büyük olan birine fazla güvenme…

Nis

18 Mart; I.Dünya Savaşı sırasında, 18 Mart 1915 tarihinde Osmanlı İmparatorluğu’nun Mustafa Kemal Atatürk'ün komutasıyla zaferle sonuçlanan Çanakkale Deniz Savaşları’nın anıldığı gündür.

Dünya savaş tarihinde kurşunların havada çarpıştığı, metrekareye 6 bin merminin düştüğü savaşın adıdır Çanakkale…

Seyit Onbaşı’nın Çanakkale Savaşları'nda sırtladığı büyük top mermisini (275 Kg.) topa/kundağa yerleştirerek İngiliz zırhlı donanması "Ocean"ın vurulmasını sağlayan iman gücünün adıdır Çanakkale… Bu hamle; Osmanlı ordusunun muharebeleri kazanmasında büyük pay sahibi olmuştur ve “Çanakkale Geçilmez” dedirtmiştir.

Çanakkale Zaferi’nin 109. yılını kutlama programında günün anlam ve önemi ile ilgili konuşmasında Coğrafya Öğretmenimiz Alaattin KAPANŞAHİN’in “savaşlar ve tarihi olgulardan ders alarak geleceğimize yön vermek gerekir” vurgusunun/hedeflemenin adıdır Çanakkale…

Milletimizin tarihten silinmesini isteyen güruhlara; Bir milletin, birçok yokluk ve imkânsızlıklara rağmen, vatanını, canı pahasına nasıl savunduğunu gösteren emsalsiz bir kahramanlık destanıdır Çanakkale…

“Ben size Taarruzu değil ölmeyi emrediyorum” diyen Gazi Mustafa Kemal’in cephe gerisinde/askerlerinin önünde, onlarla birlikte savaşarak, askerlerinin kanlarıyla, canlarıyla yazdıkları kahramanlık destanının adıdır Çanakkale…

Anaların; ellerine kınalar yakarak evlatlarını cepheye gönderdiği, gidenin geri dönmeyi düşünmediği bir varoluş destanın adıdır Çanakkale…

Çanakkale Zaferi; İnanç, vatan sevgisi, dayanışma, birlik ve beraberlik duygularıyla, Türk, Laz, Kürt, Çerkez,  demeden bayrağı düşürmemek için zamanın en güçlü ve donanımlı ordularına karşı verilen şanlı bir mücadeledir. Bu ruh devam ettiği sürece milli hedeflere ulaşmak mümkün olacaktır.

Milli Şairimiz M.Akif ERSOY “Çanakkale Şehitlerine” şiirinde;

Sen ki, son ehl-i salîbin kırarak savletini,
Şarkın en sevgili sultânı Salâhaddîn’i,
Kılıç Arslan gibi iclâline ettin hayran...
Sen ki, İslâm’ı kuşatmış, boğuyorken hüsran,
O demir çemberi göğsünde kırıp parçaladın;
Sen ki, rûhunla berâber gezer ecrâmı adın;
Sen ki, a’sâra gömülsen taşacaksın... Heyhât,
Sana gelmez bu ufuklar, seni almaz bu cihât...

Ey şehîd oğlu şehîd, isteme benden makber,
Sana âgûşunu açmış duruyor Peygamber.

 

Çanakkale şehitlerimizi, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü, bu mukaddes vatan için şehadete yürüyen tüm şehitlerimizi saygı, rahmet ve minnetle yad ediyoruz…

18 Mart Şehitler Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi Kutlama Programının hazırlanmasında emeği geçen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Ruveyda LAÇİN, Coğrafya Öğretmeni Alaattin KAPANŞAHİN ve programda görev alan tüm öğrencilerimizi kutluyoruz…

Mrt

Eğitim Kenti Karabük Projesinin alt başlığı olan “Okuyorum Öğreniyorum Projesi” uygulama planlamasında okulumuz Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni ve Kütüphanecilik Kulübü Rehber Öğretmeni Fatma ÖZATA koordinesinde 9/A Sınıfı öğrencilerinin katılımlarıyla 20 Mart Çarşamba günü saat 10:00-11:30 aralığında Safranbolu Leyla Dizdar Kültür Merkezi Kütüphanesi’ne ziyaret düzenlendi ve “Kitap Okuma Etkinliği” yapıldı. Etkinliğe Müdür Yardımcısı Ünal KURT ve Rehber Öğretmen Betül ÖZDEMİR de iştirak etti.

Okulumuzda z-kütüphane bulunmaktadır. Kütüphanemiz eğitim, kültür, medeniyet, bilimsel kitaplar ve güncel romanlar açısından zengindir. Öğrencilerimiz düzenli kitap okuma ve okudukları kitapları birlikte mütalaa etme davranışlarına sahiptir.

Öğrencilerimizde farkındalık oluşturma, farklı kütüphane ortamlarında, zengin kütüphane kaynaklarından yararlanarak kitap okuma alışkanlığını geliştirme maksadıyla düzenlenen etkinliğe 9/A sınıfı öğrencilerimiz katılmıştır. Öğrenci geri dönütlerine bakıldığında çok faydalı bir etkinlik olmuştur.   

        Safranbolu Leyla Dizdar Kültür Merkezi Kütüphanesi’ne ziyareti ve kitap okuma etkinliğine katılan Müdür Yardımcısı Ünal KURT, Rehber Öğretmen Betül ÖZDEMİR, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Fatma ÖZATA ve Öğrencilerimize çok teşekkür ederiz.

“İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsin, ya nice okumaktır.” Yunus Emre

Mrt

Yaşlılarımız, milli ve manevi değerlerimizi yaşayarak ve yaşatarak gelecek nesillere aktarılmasını sağlayan, yol gösterici, manevi önder, geçmiş ile gelecek arasında da köprü, hürmetkâr, toplumsal hayatımızın en kıymetli hazineleridir. Yaşlılar; Allah’ın dualarına icabet ettiği, ihsan ve ikramına mazhar kıldığı kimselerdir. İnancımızın gereği yaşlılara büyük değer veririz. Gerek aile büyüklerimiz gerekse toplumumuzdaki yaşlılarımıza saygı, sevgi ve hürmette kusur etmeyiz.

Hadis-i Şerif’te “Küçüğüne merhamet etmeyen, büyüğüne saygı göstermeyen bizden değildir.” Buyruğu dinimizin yaşlılara verdiği önemi ve değeri göstermektedir.

Sağlığının ve geçen yıllarının kıymetini bilen bir yaşlı, güzel bir insandır. Çünkü Sevgili Peygamberimiz, “İnsanların en hayırlısı kimdir?” sorusuna cevaben “Ömrü uzun, ameli güzel olandır” buyurmuştur.

Yaşlılar Haftası” dolayısıyla Okulumuz Sağlık Hizmetleri Öğretmeni Arzu AYDIN rehberliğinde, öğrencilerimizin katkılarıyla duvar panosu düzenlendi. Emeklerinden dolayı Öğretmen ve Öğrencilerimizi kutluyoruz. 

“Başımızın Tacı Yaşlılarımızın” “Yaşlılar Haftası’nı” kutluyor, sağlıklı ve huzurlu bir yaşam sürmelerini Allah’tan temenni ediyoruz.

Mrt

Her yıl, dünyanın her yerinde 15 Mart günü Dünya Tüketiciler Günü olarak kutlanmaktadır. Birleşmiş Milletler'in 1985 yılında aldığı kararla 15 Mart günü, Dünya Tüketici Hakları Günü olarak kabul edilmiştir. Ülkemizde ise her yıl 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü'nün içinde bulunduğu hafta 15-21 Mart Tüketiciyi Koruma Haftası olarak kutlanmaktadır.

Ülkemiz de tüketicinin korunması ilgili en önemli düzenlemeye 1982 anayasamızın; “Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirleri alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik eder” diyen 172. Maddesinde yer verilmiştir.

Tüketicinin mutlaka  korunması gerekir. Çoğu zaman tüketicilere hatalı, ayıplı, niteliği bozulmuş mallar satılarak mağdur olmalarına sebep olunmaktadır. Bu durumda tüketicinin korunması, ayıplı mallar ile karşı karşıya kaldığında ve zarar gördüğünde ne yapacağını bilmesi gerekmektedir. Çünkü tüketici her şeyden önce hukuksal anlamda sağlıklı karar verebilme olanağından yoksundur. Tüketici mal ve hizmeti sunanı daha güçlü, kendisini daha yalnız ve zayıf olarak değerlendirmektedir.

Tüketicinin Korunması Kanunu ile tüketici ve üretici arası ilişkiler dengelenmekte, Tüketici Hakem Heyeti ve Tüketici Mahkemeleri ile de süreç daha kaliteli ve düzenli işleyen hale getirilmektedir.

Tüketicileri yasa ile sahip olduğu tüm hakları konusunda bilgilendirme ve farkındalık oluşturma adına okulumuz Sağlık Hizmetleri Öğretmeni Arzu AYDIN rehberliğinde ve öğrencilerimizin katkılarıyla tüketici hakları panosu düzenlenmiştir.

Emeği geçen Öğretmen ve Öğrencilerimize çok teşekkür ederiz..

Mrt

“İyilikte Yarışan Sınıflar Projesi” kapsamında okulumuz Sağlık Hizmetleri Öğretmeni Elif BAŞKURT koordinesinde öğrenci ve öğretmenlerin katkılarıyla toplanan bağışlar İHH İnsani Yardım Vakfı Safranbolu Temsilciliği aracılığıyla “Her Okulun Bir Yetimi Olsun” kampanyasına başvuruda bulundu. Proje ile ilgili olarak okulumuz konferans salonunda Safranbolu İHH İnsani Yardım Vakfı sorumlusu Sayın Abdullah Yusuf ARSLAN tarafından bilgilendirme konferansı düzenlendi.

Türk toplumu, aile büyüklerimiz ve eğitimciler olarak bizler küçük yaşlardan itibaren evlatlarımızı bilinçli, yardımsever ve erdemli insanlar olarak yetiştirebilmeyi esas almaktayız. Özelde ülkemiz, genelde dünyanın neresinde bir doğal afet, yoksulluk, hastalık, kaza, savaş, vb. sebeplerle mağdur olan insanlar varsa (din, dil, ırk, cinsiyet, mezhep gözetmeksizin) Türk İnsanı olarak en hızlı ve verimli şekilde yardıma koşar, mazlumun yanında durur, elinden tutar kaldırırız. Bu karakterler bizim genlerimizde vardır. İnsanlık tarihinin tüm evrelerinde ve Türk olarak dünyada var olduğumuz tüm zamanlarda bu hasletimizi canlı tutmuş ve yardıma muhtaç insanların yanında olmuşuzdur. Bu gün de aynı duyarlılığı göstermekteyiz. İşte bu duygularla başlattığımız “Her Okulun Bir Yetimi Olsun” kampanyası öğretmen ve öğrencilerimizden büyük teveccüh görmüştür. Duyarlılıkları ve destekleri için Safranbolu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Ailesinin tüm bireylerini tebrik ederiz.

İHH İnsani Yardım Vakfı, yardım faaliyetlerine başladığı 1992 yılından bu yana dünyanın neresinde olursa olsun savaş ve doğal afet gibi sebeplerle mağdur olmuş, sıkıntıya düşmüş, zulme uğramış bütün insanlara gerekli insani yardımı ulaştırmak ve bu insanların temel hak ve hürriyetlerinin ihlal edilmesini önlemek üzere çalışmaktadır. Gönüllü faaliyetlerle başlayan ve 1995 yılında kurumsallaşan bu çalışmalar kısa sürede 123 ülkeye yayılmış ve Türkiye’den tüm dünyaya ulaşan bir hayır köprüsü olmuştur. İnsani yardım, insan hakları ve insani diplomasi alanlarındaki çalışmalarını yürütürken Türkiye ile birlikte dünyanın dört bir yanında yardımlaşma, dayanışma ve kardeşlik duygusunun gelişmesini önceler; buna yönelik birçok sosyal ve kültürel proje üretir. Mağduriyet yaşanan bölgelerde faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının geliştirilmesi adına öncü ve rol model olma vazifesini üstlenir; acil yardımların yanı sıra bölge halkına hizmet verecek, ülkelerin kalkınmasına destek olacak okul, yetimhane, cami, su kuyusu, kültür merkezi, sağlık ocağı, hastane gibi kalıcı eserler inşa eder. Devletlerarası diplomasinin yeterli olmadığı ve insanların mağdur olduğu her bölgede insani diplomasi çalışmaları yaparak sorunların çözülmesi adına arabuluculuk vazifesi yürütür.

Mrt

Milli Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf TEKİN tarafından 1 Kasım 2023 tarihinde tanıtımı yapılarak uygulamaya konulan "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" ile “Bir dilde sözlerin bütünü, söz varlığı, bireyler arası iletişim için çok önemlidir. Söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşması, buna bağlı olarak da dili iyi kullanması ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır”.

Ana hedefi doğrultusunda Mart Ayı eylem planı “Kutadgu Bilig Okumaları” kapsamında Türk Dili Edebiyatı Öğretmenleri Fatma ÖZATA ve Tuba DAĞ rehberliğinde okulumuz 9. Sınıf Öğrencileri arasında;

·        "Anlamını Bul" etkinliği,

·        "Kelime Türetme" etkinliği,

·        "Kare Bulmaca" etkinliği yapılmıştır.

Ayrıca İl geneli düzenlenen "Nesne Tasarımı Yarışması" çalışmasında “Kutadgu Bilig Nesne Tasarımı-Kitap Ayıracı” çalışması yapılmıştır. Öğrenci çalışmaları okulumuz panosunda sergilenmiştir. 

Proje kapsamında çalışmalar yapan öğrencilerimize ve kendilerine rehberlik eden Türk Dili Edebiyatı Öğretmenlerimiz Fatma ÖZATA ve Tuba DAĞ’a çok teşekkür ederiz.

Mrt

EĞİTİM KENTİ KARABÜK PROJESİ’NİN alt başlığı olan “Değerlerim Projesi ” “Emanetlerime Sahip Çıkıyorum” etkinliği kapsamında “okuluma ve çevresine sahip çıkıyorum” temasıyla 15 Mart Cuma günü 7. Ders Rehberlik saatinde sınıf Rehber Öğretmeni Gülay EROĞLU koordinesinde 10/A-C sınıfı öğrencileri okul bahçesi/çevresinde atıkların/çöplerin toplanması etkinliği yapılmıştır.

Rehberliğinden dolayı Tarih Öğretmeni Gülay EROĞLU’na, etkinliğe katılarak çevre temizliği yapan ve duyarlılık oluşturan 10/A-C sınıfı öğrencilerine teşekkür ederiz.   

Mrt

EĞİTİM KENTİ KARABÜK PROJESİ’NİN alt başlığı olan “ Akademik Başarı Artırma Projesi ” “soyuttan somuta eğlenceli dersler” etkinliği kapsamında  “Soyuttan Somuta Tarih Dersi”nde okulumuz 11-B Sınıfı Öğrencisi İsmail ERTAN Fatih Sultan Mehmet’i kostümüyle birlikte canlandırdı. Kendi sınıfı 11/B ve diğer şubelerde kostümüyle birlikte Fatih Sultan Mehmet’in hayatını anlattı. Dikkat çekici ve farklı bir etkinlik oldu.

Koordinasyonundan dolayı Tarih Öğretmeni Gülay EROĞLU’na, katkıları ve sunumlarından dolayı öğrencimiz İsmail ERTAN’a teşekkür ederiz.

Mrt

Pi sayısının yaklaşık değeri 3,14 olduğu için, her yıl 3'üncü ayın 14'üncü günü Dünya Pi Günü olarak kutlanır. Pi sayısı, bir dairenin çevresinin çapına bölümü ile elde edilen sayıdır. Bu oran her daire için aynı değeri aldığından, Pi sayısı bir matematiksel sabittir.

Pi sayısının önemine, matematikteki yerine ve matematiğin önemine dikkat çekmek için Dünya Pi Günü dolayısıyla okulumuz Matematik Öğretmenleri Gülizar CANBAZ ve Erdinç UZUN tarafından çeşitli atölye çalışmaları yapılarak kutlandı. Yapılan çalışmalar fotoğraflandı, hazırlanan pi afiş çalışmaları okulda sergilendi.

Emeklerinden dolayı Matematik Öğretmenleri Gülizar CANBAZ ve Erdinç UZUN’a, çalışmalarda bulunan öğrencilerimize çok teşekkür ederiz.

Mrt

Okulumuz Kızılay-Yeşilay Kulübü Rehber Öğretmeni Elif BAŞKURT koordinesinde 1-7 Mart YEŞİLAY Haftası dolayısıyla Karabük YEŞİLAY ve Yeşilay Danışmanlık Merkezi ile irtibata geçilerek okulumuz çok amaçlı salonunda “sigara bağımlılığı” ile ilgili konferans düzenlendi.

Karabük YEŞİLAY Başkanı Dr. Ahmet USTAOĞLU ve Yeşilay Gönüllüsü Aslinur YEŞİLBAYRAK Öğrencilerimize bağımlılıkla ilgili genel bilgilendirmelerinin ardından sigara bağımlılığı ile ilgili sunum eşliğinde;

Sigara bağımlılığı,

Tütün ve zararlı etkileri,

Sigarada bulunan zehirler,

Pasif içicilik ve zararları,

“Sigara içmek ömrü kısaltır” teması,

Sigara bağımlılığı ve yoksunluk belirtileri,

Sigara bağımlılığından kurtulmak için çözüm yolları YEDAM hakkında bilgilendirme…

Konularında eğitim konferansı düzenlendi.

Koordinasyonu için Sağlık Hizmetleri Öğretmeni Elif BAŞKURT ve Matematik Öğretmeni Gülizar CANBAZ’a, katılımları ve bilgilendirmeleri için Karabük YEŞİLAY Başkanı Dr. Ahmet USTAOĞLU ve Yeşilay Gönüllüsü Aslinur YEŞİLBAYRAK’a teşekkür ederiz.  

Toplumda önemsenmeyen yanlışların başında “Sigara Bağımlılığı” gelmektedir. En masum bağımlılık olarak görülen sigara bağımlılığı, aile, çevre, arkadaş, eğlence ortamları, kendini gösterme olgusu, büyüdüğünü ispatlama duygusu, vb. faktörlere bağlı olarak ortaya çıkar. Basit olarak görülen veya algısı oluşturularak tüketilen sigara içerisinde 4000 çeşit zehir bulunduran ve kademeli olarak insan vücudunu tahrip ederek ölümüne neden olan bağımlılık maddesidir. İçilmesi duygusal bağımlılık olarak başlayan bir müddet sonra yoksunluk belirtileri ortaya çıkaran sigara pek çok hastalığın sebebi veya davetkârıdır.

Tütün kullanımı ve sigara bağımlılığına bağlı olarak;

Akciğer kanseri başta olmak üzere pek çok kanser hastalıkları

Kalp ve damar hastalıkları

Diyabet

Solunum bozuklukları,

Gastrit, Ülser gibi mide hastalıkları

Diş ve diş eti hastalıkları 

Gebelikte erken doğum, düşük doğum, çocukta gelişim bozuklukları,

Dengesiz beslenme ve sağlık sorunları, vb. birçok zararlı sonuçları ortaya çıkarmakladır. 

Bir diğer önemli husus pasif içiciliktir. Kişiler kendileri sigara içmese bile sigara içilen ortamda uzun süre bulunmaları kendileri için çok zararlı olacaktır. Yapılan araştırmalar göstermiştir ki annesi sigara içen bebeklerin solunum sistemleri çok fazla zarar görmüş ve sonulum güçlüğü yaşamaya başlamışlardır.  

Son zamanlarda ortama sürülen yeni bir tuzak elektronik sigaralardır. Dünya Sağlık Örgütünün 2019 yılı açıklamasına göre elektronik sigaraların sıvı nikotin ve insanların sağlığı için toksik olabilecek diğer kimyasalları içerdikleri bildirilmiştir.

Bağımlılıktan kurtulmak için en doğru yol YEDAM Danışma Hattı 115

Mrt

Türk Milletinin ve Tarihinin her döneminde milli ve manevi değerleri, devlet olma olgusu ve bağımsızlığının önemli unsurları vardır. Bu unsurların başında bayrak ve millî marş gelir. İşte “İstiklâl Marşı” bu manada milli mücadelenin önemli şairlerinden olan Mehmet Akif Ersoy tarafından yazılmıştır. . Mehmet Akif Ersoy Ankara’da Tacettin Dergâhında İstiklâl Marşı’nı yazarken derin bir tefekküre dalarak saatlerce düşünmüş ve milletin sabırsızlıkla beklediği şiirini on gün içerisinde tamamlayarak milletine armağan etmiştir.

Birinci Meclis’teki demokratik tartışma ortamında hemen her konudaki fikir ve görüşler serbestçe tartışıldığından, İstiklâl Marşı’nın seçimi hususu da ciddiyetle müzakere edilmişti. Suat Bey, 12 Mart 1921 tarihli takrirlerinde müzakerelerin bitirilmesini ve Mehmet Akif Bey’in şiirinin İstiklâl Marşı olarak kabul edilmesini teklif etmiştir.

Hasan Basri Bey’in “Büyük Meclisin ve halkın takdiratını celp eden Mehmet Akif Beyefendinin şiirinin tercihan kabulünü teklif ederim” adlı önergesi Meclis çoğunluğu ile kabul edilmiştir. Kabul edilmesinin ardından 21 Mart 1921 tarihinde de Ceride-i Resmiye Gazetesi’nin ilk sayfasında çerçeve içinde yayınlanmıştır.

Mehmet Akif Ersoy’un büyük bir tefekkürle yazdığı ve “Kahraman Ordumuza” diye ithaf ettiği “İstiklâl Marşı” ; 

Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.

         ……………. 

Dizeleriyle başlayan ve milletin karamsarlıktan sıyrılarak milli mücadele ruhuna kavuşmasını hedeflemiştir. Türk Milleti her zaman hür ve bağımsız yaşamıştır. Bu bağımsızlığı kazanmak ve korumak için hiçbir zaman yeise düşmemiş milli ve manevi değerleri, kültürü, tarihi ve kahramanlıklarıyla muzaffer olmuştur. Mehmet Akif Ersoy “İstiklâl Marşı” ile Türk Milletinin gönlüne bu duyguyu yeniden nakşetmiştir.

12 Mart İstiklal Marşının Kabulü ve Mehmet  Akif Ersoy´u Anma Günü dolayısıyla okulumuz çok amaçlı salonunda anma programı düzenlendi. Koordinasyonları ve emeklerinden dolayı Sağlık Hizmetleri Öğretmenleri Melek HIDIR, Sema BERÇİN ve Tuncay BERÇİN’e çok teşekkür ederiz. Programda görev alan öğrencilerimizi tebrik ediyoruz. Emek verilmiş çok güzel bir program oldu. Safranbolu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Ailesini Kutluyoruz… 

Mrt

Okulumuz Değerler Eğitimi Komisyonu adına Rehber Öğretmenimiz Betül ÖZDEMİR; Sevgi temalı değerler eğitimi panosunu düzenledi

Sevgi sözcüğün çok çeşitli tanımlamaları vardır. Herkesin aklında, gönlünde farklı manalar taşır, Allah(cc) sevgisi, anne sevgisi, eş sevgisi, doğa/tabiat sevgisi, kitap/meta sevgisi, kişi/arkadaş/öğretmen sevgisi vb.

Çoğu zaman “sevginin tanımı yoktur ama fotoğrafı vardır” başlıklı paylaşımlar görürüz, içimizi gülümseten fotoğraflar…

Klasik tanım olarak sevgi; bütün güzelliklerin, iyiliklerin  kaynağıdır, dostluk, şefkat, yardımlaşma, paylaşma vb. güzelliklerin hayat bulduğu olgudur.

Peygamber Efendimiz (sav) de şöyle buyurmuştur: “Nefsimi kudret elinde tutan Allah’a yemin ederim ki; siz iman etmedikçe cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de gerçekten iman etmiş olmazsınız. Dikkat edin! Sizlere uyguladığınız takdirde birbirinizi seveceğiniz bir şeyi haber vereyim mi?  Aranızda selamı yayınız.”

İnsanların duyguları, aileye, çevreye ve aldığı eğitime göre şekillenir. Çocuklar anne ve babaların sözlerine değil, onların yaptıklarına  bakarlar. Çocuk duygu eğitiminin temelini ailede alır. Ailenin yaşamında hangi duygu ve davranış ön plana çıkartılıyorsa çocuğun hayatında da aynı duygu ve davranış ön plana çıkar. Ailede sevgi ve iyilikler ön planda ise çocuğun hayatında da sevgi ve iyilikler ön planda olur. Bu duyguyu eğitim hayatında öğretmenlerinin rehberliğinde pekiştirerek güzel davranışlar sergileyen birey olur. Alçak gönüllülük, cömertlik, güzel söz, kusurları örtmek, affetmek, yumuşak huylu olmak, selam vermek, size yapılan iyiliğe teşekkür etmek, ihtiyacı olan insanlara yardım etmek,  insanlarla dostluk kurmak, insanlara faydalı olmak, iyilik yapmak… insanlar arasındaki sevgiyi artırır.

Cemil Meriç iyilik ve sevginin karşılıksız olması gerektiği yönündeki sözünde “İyilik eden mükâfat beklediği an tefecidir” demiştir  

İnsanlar arasındaki sevgi köprüsünü kurmak için Mevlana’nın sözleri rehber olmalıdır.

“Şefkat ve merhamette güneş gibi ol.

Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol.

Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol.

Tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi ol.

Hoşgörülülükte deniz gibi ol.

Ya olduğun gibi ol, ya göründüğün gibi ol.”

 

Sezai Karakoç “Ey Sevgili” şiirinde Allah(cc)’a olan sevgisini dile getirdiği dizelerinde;

Sevgili

En sevgili

Ey sevgili

Uzatma dünya sürgünüm benim… diye yakarışında “sevgi”yi Allah’a kavuşmak olarak tanımlamaktadır.

Emeklerinden dolayı Rehber Öğretmenimiz Betül ÖZDEMİR’e teşekkür ederiz.

Mrt

01.03.2024 Cuma günü MEB Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği çerçevesinde, "Eğitim Kenti Karabük" projesi kapsamında Safranbolu Eski Çarşı mevkiinde "Şehrimizi Tanıyorum" etkinliği gezisi, ardından etkinliğe katılan öğrencilerimize mesleki yönlendirme yapmak amacı ile Safranbolu İlçe Jandarma Komutanlığına ziyaret gerçekleştirildi.

Etkinliğe Okulumuz Müdür Yardımcısı Sevgi ÇETİN, Rehber Öğretmen Betül ÖZDEMİR ve Tarih Öğretmeni Gülay EROĞLU rehberliğinde okulumuz 12-A ve 11-A sınıfı öğrencileri katıldı.

 Etkinlikte; “Şehrimizi Tanıyorum Gezisi” kapsamında Safranbolu Hıdırlık tepesi, Kaymakamlar Evi, Müze ziyareti ve ardından Safranbolu İlçe Jandarma Komutanlığına ziyaret gerçekleştirildi.

Koordinasyon ve katılımları için okulumuz idareci ve öğretmenlerine, misafirperverlikleri için Safranbolu İlçe Jandarma Komutanlığı yetkililerine teşekkür ederiz.